Opole: Nabór wniosków o dotacje na usuwanie azbestu. Szczegóły procedury
Prezydent Opola zaprasza do składania wniosków o przyznanie dotacji celowej. Dotyczy to projektów związanych z eliminacją azbestu na terenie miasta, a środki pochodzą z funduszy przeznaczonych na realizację „Planu usuwania wyrobów zawierających azbest dla miasta Opola na lata 2010-2032”.
Do zgłoszenia o dofinansowanie uprawnione są różne grupy wnioskodawców. Wśród nich znajdują się osoby prywatne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, rolnicy, małe i średnie firmy oraz inni właściciele nieruchomości.
Koszty kwalifikowane do dofinansowania obejmują demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Niestety, koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych nie kwalifikują się do uzyskania dotacji.
Szczegółowe informacje na temat procedury naboru wniosków – warunki, wysokość dofinansowania oraz kryteria oceny wniosków – zostały ściśle określone w Uchwale Nr LXXXV/1462/24 Rady Miasta Opola z dnia 28 marca 2024 roku.
Wnioski dotyczące projektów planowanych do realizacji w roku 2025 powinny zostać złożone wraz z wymaganymi załącznikami najpóźniej do 31 marca 2025 roku. Wnioski można składać osobiście w Biurze Obsługi Obywatela Urzędu Miasta Opola, pod adresem Rynek 1A (parter), albo w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności 7-8. Można również przesłać je pocztą na adres: Urząd Miasta Opola, Rynek 1A, 45-015 Opole. Formularz wniosku jest dostępny do pobrania na stronie internetowej Urzędu lub do odbioru osobiście w ww. Wydziale.
Wszelkie wnioski dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub niejasności związanych z procedurą naboru wniosków, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z pracownikami Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola pod numerem telefonu: 77 54 11 375.