Konkurs „Odblaskowa szkoła” wystartował! Zwiększ bezpieczeństwo dzieci na drogach!

Konkurs „Odblaskowa szkoła” wystartował! Zwiększ bezpieczeństwo dzieci na drogach!

Startuje nowa edycja ogólnopolskiego Konkursu „Odblaskowa szkoła”

W Polsce rusza kolejna odsłona inicjatywy mającej na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym. Konkurs „Odblaskowa szkoła” jest skierowany do szkół podstawowych, a jego głównym zadaniem jest promowanie używania elementów odblaskowych przez uczniów. Organizatorzy chcą zaangażować dyrektorów placówek, lokalne władze oraz rodziców do wspierania działań poprawiających bezpieczeństwo na drogach.

Skupienie na edukacji i współpracy

Konkurs zachęca do wdrażania innowacyjnych programów edukacyjnych, które mają na celu nie tylko zwiększenie wiedzy na temat bezpieczeństwa drogowego, ale także popularyzację bezpiecznych praktyk w codziennym życiu. Uczestnicy, w tym szkoły, uczniowie, rodzice oraz partnerzy konkursu, są motywowani do aktywnego uczestnictwa i współpracy w zakresie realizacji tych celów.

Etapy konkursu

Harmonogram konkursu rozpoczyna się od zgłoszeń szkół do 19 września 2025 roku. Następnie, od 5 września do 16 listopada 2025 roku, odbywa się realizacja zaplanowanych działań konkursowych w szkołach. Kolejnym krokiem jest przygotowanie i przekazanie sprawozdań z realizacji do właściwego wydziału ruchu drogowego w terminie od 17 do 28 listopada 2025 roku.

Procedura wyboru laureatów

Ocena i wybór Wojewódzkiego lub Stołecznego Laureata Konkursu następuje do 9 stycznia 2026 roku. Uroczyste zakończenie z wręczeniem nagród odbywa się do 15 lutego 2026 roku. Ostateczny Ogólnopolski Laureat Konkursu zostanie wyłoniony do 20 marca 2026 roku spośród laureatów wojewódzkich. Gala Finałowa, planowana na kwiecień-maj 2026 roku, zakończy tegoroczną edycję konkursu.

Organizacja i wsparcie

Konkurs jest koordynowany przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pełni rolę współorganizatora. Partnerem przedsięwzięcia jest PZU, a patronat medialny objęło Radio Opole. Dzięki wsparciu tych instytucji, konkurs zyskuje szerszy zasięg i wpływ na społeczeństwo.