Mentoring dla absolwentów pielęgniarstwa i ratownictwa: Nowa szansa na rozwój zawodowy w Opolu

Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu zyskał wsparcie finansowe na nowatorski program mentoringowy skierowany do początkujących pielęgniarek i ratowników medycznych. Dzięki funduszom z Ministerstwa Zdrowia, w ramach Krajowego Planu Odbudowy, placówka otrzymała ponad 195 tys. zł na ten cel.
Wsparcie dla nowicjuszy
Program objął 14 świeżo upieczonych absolwentów pielęgniarstwa i ratownictwa medycznego, którzy ukończyli studia licencjackie w 2024 roku. Przez dziewięć miesięcy będą oni mogli liczyć na wsparcie i wiedzę doświadczonych kolegów z pracy. Co więcej, uczestnikom programu zapewniono przedłużenie umowy o pracę na dodatkowy rok po zakończeniu mentoringu.
Indywidualne podejście do rozwoju
Wiktoria Bąk, zatrudniona w Oddziale Urologii, mówi o swojej motywacji do zgłębienia wiedzy pod okiem mentora. Jak twierdzi, praktyki odbywane w szpitalu podczas studiów były dla niej inspiracją do dalszej nauki, a teraz liczy na rozwinięcie umiejętności w zakresie zabiegów. Julia Friedrich z Oddziału Chirurgii Dziecięcej podkreśla znaczenie szybkiego poznania specyfiki pracy dzięki mentoringowi, co pozwoli jej lepiej komunikować się z pacjentami oraz ich opiekunami. Z kolei Dominika Buczna z Oddziału Pediatrii, łącząca pracę ze studiami magisterskimi, już zdobyła dodatkowe kwalifikacje i oczekuje dalszego wsparcia od swojego mentora.
Mentorzy jako klucz do sukcesu
Agata Plebankiewicz, specjalizująca się w pielęgniarstwie pediatrycznym, z radością dzieli się swoimi doświadczeniami z młodszymi koleżankami. Paweł Gawron, mentor z Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, zapowiada naukę nowych umiejętności praktycznych, które nie były częścią programu studiów, co jest nieocenioną wartością dodaną dla młodych ratowników medycznych.
Korzyści dla szpitala i pracowników
Maria Grzeczna, naczelna pielęgniarka USK w Opolu, podkreśla, że indywidualne podejście do szkolenia nowych pracowników pozwala na sprawniejsze wdrożenie ich do pracy. Dzięki finansowaniu mentorzy otrzymują wynagrodzenie za swoją dodatkową pracę. Program mentoringowy to także okazja dla mentorów do sprawdzenia się w roli nauczycieli i uzyskania satysfakcji z osiąganych wspólnie z podopiecznymi rezultatów.
Wkład w rozwój sektora medycznego
Dariusz Madera, dyrektor generalny USK w Opolu, zwraca uwagę na znaczenie programu mentoringowego jako odpowiedzi na wyzwania związane z niedoborem kadry medycznej. Projekt realizowany w szpitalu stanowi krok ku złagodzeniu tych deficytów i jest dowodem na zaangażowanie placówki w rozwój zawodowy personelu medycznego.
Na zdjęciu widoczne są Agata Plebankiewicz oraz Dominika Buczna.