Przebudowa DK45 pod Opolem: Utrudnienia w ruchu i nowe mosty!

Przebudowa DK45 pod Opolem: Utrudnienia w ruchu i nowe mosty!

Przebudowa drogi krajowej nr 45 wkracza w nową fazę, obejmującą odcinek pomiędzy miejscowościami Zawada i Jełowa. Prace rozpoczną się 11 września, a obejmą także obwodnicę Węgier i Osowca, co ma na celu poprawę infrastruktury drogowej w tym regionie.

Nowe rozwiązania komunikacyjne

Od 11 września kierowcy muszą przygotować się na wprowadzenie ruchu wahadłowego na DK45. Blisko 9-kilometrowy odcinek łączący Zawadę z Jełową jest kluczowym fragmentem trasy łączącej Opole z północną częścią regionu oraz województwem łódzkim. Modernizacja tego odcinka ma za zadanie usprawnić ruch lokalny, skrócić czas podróży i poprawić płynność komunikacji.

Etapy prac i ich znaczenie

Prace obejmują różne etapy, w tym przebudowę trzech mostów oraz budowę bajpasów umożliwiających przejazd nad rzekami Mała Panew, Brynica i Kanałem Fabrycznym. Budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork umożliwi bezkolizyjny przejazd nad torami, co znacząco poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Poprawa bezpieczeństwa i infrastruktury

Aby zwiększyć bezpieczeństwo, przebudowie ulegają trzy skrzyżowania. Na jednym z nich, gdzie DK45 krzyżuje się z drogą powiatową Kolanowice – Węgry, powstaje nowoczesne czterowlotowe rondo. Inwestycje obejmują też budowę nowego oświetlenia, odwodnienia oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dodatkowo, projekt przewiduje wybudowanie kanału technologicznego, który usprawni przyszłe prace infrastrukturalne w okolicy.

Realizacja projektu

Za wykonanie zadania odpowiedzialna jest firma Duna Polska, której powierzono kontrakt o wartości ponad 98 milionów złotych. Przewidywany termin zakończenia prac to druga połowa 2027 roku. Cała inwestycja ma na celu nie tylko poprawę funkcjonalności drogi, ale również podniesienie jej nośności do 11,5 tony na oś, co pozwoli na jej bardziej efektywne wykorzystanie przez cięższe pojazdy.