ZUS przypomina studentom i uczniom: nie przegap terminów dla renty rodzinnej!

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zwraca uwagę na istotne obowiązki uczniów i studentów, którzy otrzymują rentę rodzinną po zmarłym rodzicu. Aby nie stracić prawa do świadczenia, konieczne jest regularne aktualizowanie dokumentacji, która potwierdza dalszą naukę. Niedopełnienie tego obowiązku w odpowiednim czasie może skutkować wstrzymaniem wypłat.
Terminy składania dokumentów
Uczniowie szkół ponadpodstawowych są zobligowani do złożenia potwierdzenia kontynuacji nauki do końca września. Studenci, z kolei, powinni to uczynić do 31 października. Dotyczy to zarówno osób kontynuujących naukę, jak i tych, które dopiero rozpoczynają nowy etap edukacji.
Specjalne zasady dla nowych studentów
Maturzyści, którzy zostali przyjęci na pierwszy rok studiów, znajdują się w specyficznej sytuacji. Dla utrzymania prawa do renty za wrzesień, należy do końca tego miesiąca złożyć wniosek oraz zaświadczenie o przyjęciu na uczelnię. Następnie, najpóźniej do 31 października, konieczne jest przekazanie ostatecznego zaświadczenia o rozpoczęciu studiów.
Weryfikacja statusu edukacyjnego
Studenci i uczniowie, których dokumenty obejmują cały okres nauki (na przykład pięcioletnie studia), nie muszą co roku dostarczać nowych zaświadczeń. Niemniej jednak ZUS zastrzega sobie prawo do sprawdzenia rzeczywistego statusu edukacyjnego beneficjentów.
Obowiązek zgłaszania zmian
Osoby pobierające rentę rodzinną muszą natychmiast powiadomić ZUS o wszelkich zmianach dotyczących przerwania lub zakończenia nauki. Zaniedbanie tego obowiązku skutkuje koniecznością zwrotu nienależnie pobranych świadczeń wraz z odsetkami.